Gracujští
Gracujští jsou starý rod sídlící ve starobylém městě Gracuja. Před nepřáteli je dlouho chránily hory, které obepínaly jejich panství skoro ze všech světových stran. V horách našli hojné zásoby železné rudy, a tak se stali poměrně obávanými. Vedli několik krátkých, avšak poměrně úspěšných výlek s Emorským a Tragijským vévodstvím. Nikdy však s oběma najednou.
Cíl hry
Gracuja má tři způsoby vítězství. O jaké se pokusí, se rozhoduje v průběhu hry podle okolností.
- Podpoří Rudern a připojí se k němu. Pak se na ní bude vztahovat cesta k vítězství, která platí pro jakýkoliv jiný rudernský rod.
- Přidá se na stranu Kardské ligy. Poté zvítězí jakmile dobude a udrží do konce kola dvě z rudernských panských měst - Knorow, Svebod, Kiertz, Cieszin.
- Zůstane neutrální a nepřipojí se na žádnou stranu. Poté zvítězí jakmile dobude a udrží do konce kola města Emora a Tragia.
Páni z Gracuji
Výběr strany
Gracujští jsou na začátku hry neutrální. V průběhu hry si mohou vybrat spojence. Podle toho se i mění způsob jejich výhry. Přesto již od začátku získávají vliv, jako jiné rudernské rody.
Pokud Gracujští splní některý z těchto bodů, tak během tahu, kdy některý z těchto bodů splní, si mohou vybrat, zdali se k někomu připojí.
Připojení k Rudernské říši
Podmínkou je, že Gracuja nedobyla žádné z měst patřící některému z Ruderných rodů.
Způsoby připojení (stačí jeden):
- Obsazení města patřící některé z podfrakcí Kardské ligy.
- Zabití šlechtice některé z podfrakcí Kardské ligy.
- Vojenská podpora některého z rudernských rodů v bitvě, která byla vyhraná.
- Stavba gracujského chrámu (viz karty politických událostí).
Připojení ke Kardské lize
Způsoby připojení (stačí jeden):
- Obsazení města/pevnosti patřící některému z Rudernských rodů.
- Zabití rudernského šlechtice.
- Vojenská podpora některého z podfrakcí Kardské ligy ve vyhrané bitvě proti některému z rudernských šlechticů.
- Stavba gracujského chrámu (viz karty politických událostí)